Vi gratulerer klubbmestrene 2018

Av:   |  Publisert: 28. august 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Årets KM ble avholdt i strålende solskinn og med raske gode greener.

Banemannskapene fikk i år ekstra mye ros for raske og jevne greener, noe de beste spillerene var mest positive til.
Med 68 startene spillere på lørdag måtte feltet deles i to puljer. Med mange spillere ble det som vanlig en liten pause mellom hull 9 og 10, som gir tid til registrering av score, en kopp kaffe og noe å bite i. Dette blir en sosial liten pause hvor deltakerne også kan studere foreløpig resultater, og live sending fra vannhullet på storskjem.

Klubbmesterskapet ble spillt over 2 dager, med 18 hull pr dag. Etter første 18 hull kårer vi Juior, senior og veteran mestere, mens de offisielle klubbmesterne (Dame/Herre uansett alder) kåres etter nye 18 hull på søndag.

Etter en fin dag med 18 hull på lørdag ble det kåret vinnere i Junior, Senior og Veteran klassene.

På damesiden var det Louise som hadde sikret seg en ledelse på 8 slag. Bak henne var kun ett slag som skilte andre og tredje plassen. På herresiden var det 3 i teten med innen (61,62,63) Med hele 8 til med 65-67 slag, så her var det ganske åpent. Her ble det litt endringer på rekkefølgen utover søndagen, og 3 spillere endte opp med å kjempe om plasseringene på siste hull. Andreplassen var lik, og måtte avgjøres etter hvem som hadde best siste 18 hull.

Sluttresultatet ble:

Herrer:
1- Kalle Korpela 61+61=122 (m)
2- Alexander Burnham 65+59=124 (avgjørelse: siste 18) (h)
3- Sondre Bjørn Stette 63+61=124 (v)

Damer:
1- Louise Caesar 69+71=140 (m)
2- Eva M. Stene-Larsen 77+74=151 (h)
3- Anne Grete Østensen 78+76=154 (v)

Lørdagens vinnere i klassene Senior og Veteran.

SENIOR HERRER:
1-Tore Bjelke