Velkommen til Torsdagsgolf - Ballerud Eclectic Tour

Torsdagsturneringene på Ballerud GK er en fast sosial turnering som spilles hver torsdag. Turneringen er åpen for alle medlemmer i Ballerud som er 13 år eller eldre og det er ingen handicap grense. Den enkelte spiller velger selv hvilke torsdager som passer, og melder seg på i Golfbox fra gang til gang.

Det lages resultatlister fra hver enkelt runde, men det spennende med torsdagsturneringen er å samle resultater gjennom året.

Vi spiller i 2 klasser – damer / herrer og vi spiller i 3 formater samtidig. Alle resultater regnes ut automatisk i Golfbox, gjennom såkalte Orders of Merit resultater – dvs. samleresultater. Du leverer kun et scorekort med antall brukte slag på runden.

Formatene er:

Eclectic: Her samles det beste resultatet på det enkelte hull fra alle spilte runder. Spiller man mange runder, ender ofte dette scorekortet med par, birdie eller hole-in-one på alle hull mot slutten av sesongen.

Brutto score 5 beste runder: Her samler spilleren på de 5 beste rundene gjennom året uten justering for spillehandicap. Snittresultatet av de 5 beste rundene er spillerens resultat. Her konkurrerer de aller beste hardt.

Netto score 5 beste runder: Her samler spilleren på 5 de beste rundene gjennom året med justering for spillehandicap. Snittresultatet av de 5 beste rundene er spillerens resultat. Her konkurrerer vi som har litt høyere handicap.

Vi konkurrerer mot hverandre men også mot oss selv her fra gang til gang og gjennom hele sesongen, og her er det flere spenningsmomenter:

• Fikk jeg en forbedring på hull 6 på Eclectic? Forbedret jeg Eclectic scorekortet?
• Er dette en topp 5 runde i brutto eller netto? Forbedret jeg snitt topp 5?
• Hvordan ligger jeg an i forhold til de andre?
• Hvilken utvikling har jeg?

Uansett er Torsdagsturneringen først og fremst en sosial turnering, hvor du blir kjent med andre Ballerud golfere og har en regelmessig, aktiv og sosial hobby.  Ved endt sesong er det premieutdeling – alle får premie, men den gjeveste prisen og store pokaler går til vinnere av Eclectic i Herre- og Dame-klassen.

Alle er hjertelig velkommen til Torsdagsturneringen. Meld deg på – sosialt turneringsspill er både hyggelig og inspirerende for din utvikling som golfer.

Turneringskomiteen