Medlemsaktiviteter

På Ballerud har vi mange små og større grupper spillere som møtes for en runde golf.
Noen er vennegrupper som møtes når det passer, andre møtes mer regelmessig. Men som i alle golfklubber er noen grupper så store at de har sine egne avdelinger her på hjemmesidene.

• JUNIOR
    Junioravdelingen er den klart største gruppen på Ballerud og utgjør ca. 80 juniorer i aktiv trening.
    Vi har tidligere hatt noen av Norges beste juniorspillerne og satser nå på en ny bølge av elitespillere.

• TORSDAGSGOLF
    Gruppen ønsker å rette seg mot den mest travle gruppen av medlemmene.
    Eclectic Tour / Torsdagsgolfen oppsto som en ny avdeling for oss mellom 19 og 55. I Ballerud har det vært aktive juniorer og seniorer bestandig, men de mellom 19 og 55 har vært nokså fraværende, bortsett fra på driving-rangen. Eclectic Tour er et sosialt trening- og turneringsopplegg som vi håper skal få fart på medlemmer i denne kategorien.

• DAMEGOLF
    En aktiv gjeng med fokus på det sosiale.
    Damene er delt i 2 grupper til den ukentlige spillerunden. En gruppe på formiddagen, og en på ettermiddagen. Dette gir alle en anledning til å kunne delta uavhengig av om og når de jobber.
    I tillegg er damegolfen også aktiv på utflukter og lengre turer. Årets høydepunkt er "Skrueturneringen" som er en turnering kun for klubbens damer, og den aktiviteten som samler desidert flest damer av alle arrangementer i løpet av året.

• SENIORGOLF
    Senioravdelingen består av våre ivrige seniorherrer over 55 år. Dette er en meget aktiv gruppe som møtes ukentlig hele året. I tillegg til den ukentlige golfrunden med tilhørende sosiale sammenkomster, reiser denne gruppen også på besøk til andre baner.
    Om vinteren er det innegolf i simulator og utenlandstur.
Vil du følge med på hva som skjer i klubben?  Registrer deg i vårt brukerregister her!